Sundbybergs Dansskola

Sundbybergs Dansskola erbjuder terminskurser för barn, ungdomar och vuxna i stilarna balett, musikal, hiphop/street, show, modernt, dancehall, jazz och barndans/dansmix. Vi har även uppskattade lovkurser, och varje läsår innehåller avslutningsuppträdanden samt deltagande vid andra events som t.ex. Dansens Dag och Sundbybergs vårmarknad m.fl.

Verksamheten bedrivs i våra fina lokaler i Solna Business Park (centralt beläget på Svetsarvägen 13) med två danssalar, omklädningsrum, duschar/WC och foajé där möjlighet finns att köpa kalla och varma drycker.

Konstnärlig ledare och huvudlärare är Helene Karabuda med mångårig erfarenhet inom hela dansområdet både i Sverige och internationellt. Hon startade upp och drev den kommunala dansverksamheten i Sundbyberg och blev då också vald till Årets Sundbybergare.  Nu har hon tagit dansen vidare och utvecklat verksamheten till vad som kommit att bli Sundbybergs Dansskola.

Vi ingår även i Skapandeskola projekt med ett antal grundskolor, t e x dansundervisning på Risöskolan, Duvboskolan och Lilla Alby skola i Sundbyberg.

Varmt välkomna!
Utforska – Utvecklas – Ha kul!